Financijske institucije na meti cyber kriminalaca

Financijske institucije na meti cyber kriminalacaDatum objave: 23.03.2018.

Financijske organizacije širom svijeta suočene su s novom paradigmom rizika: onom koja obuhvaća kibernetske i fizičke prijetnje, poput napada na bankomate, zlouporabe osobnih podataka, prijevara i krađe identiteta. Velike organizacije financijskih usluga često su žrtve hakera koji žele ukrasti korporativne informacije i transakcijske podatke, pri čemu su kriminalni napadi sve sofisticiraniji.

Prepoznavanje lica, biometrija, tzv. ''duboko učenje'', Internet of Things (IoT), umjetna inteligencija i robotika - to su samo neki od mnogih trendova i tema koje danas financijske institucije vrednuju kao dio rastuće ideje "povezanog svijeta".

Kako bi zadržali visoku razinu sigurnosti i osigurali kontinuitet poslovanja širom svijeta, financijske institucije, a naročito banke, traže rješenja koja pomažu u predviđanju i prepoznavanju prijetnji u realnom vremenu. No često se previše upozorenja prikupi od previše različitih sustava, a niti jedan od tih neobrađenih podataka nije učinkovit. Povezivanje cyber i fizičke sigurnosti (''Physical security'', ne misli se na tjelesnu zaštitu) zajedno pretvara upozorenja u učinkovitu obavještajnu informaciju, koja pomaže korisnicima povezati dijelove svake situacije te na temelju dobivenih rezultata analitičari mogu predvidjeti određeni scenarij rizika. Prikupljanjem i analizom podataka u stvarnom vremenu financijske organizacije stvaruju vizualni prikaz rizika u cijelom poslovanju, a mogu pristupati informacijama vezanim za najkritičnije događaje koji se događaju u bilo kojem trenutku. Ovakav jedinstveni proces omogućuje veću proaktivnu razinu zaštite te olakšava djelovanje koje se temelji na zajedničkom, jedinstvenom središtu sigurnosnih operacija.

Fuzioniranje tehnologije i ljudskog znanja stvara informacije s dodatnom vrijednosti, a korisnici nastoje dobiti više uvida iz ovih kombiniranih podataka kako bi poboljšali sigurnost poslovanja. Analitika i tzv. ''Deep Learning'' (duboko strukturirano učenje ili hijerarhijsko učenje) pomažu organizacijama u smislu procesuiranja ogromnih količina informacija za učinkovitije odluke i neposredne akcije i odgovore na prijetnje. Integrirane analitičke aplikacije mogu automatski otkriti potencijalne opasnosti i sigurnosne događaje te poslati upozorenja odgovarajućem osoblju, odjelima i agencijama. One su idealne za financijske institucije; mogu smanjiti lažne alarme i omogućiti neprekidni nadzor nad poslovanjem.

Napredna rješenja koriste umjetnu inteligenciju kako bi identificirali najrelevantnije podatke koji pridonose poboljšanju sposobnosti nadzora, izvješćivanja i reakcije financijskih institucija. Te analize doslovce prate pojedinca pomoću niza različitih slikovnih prikaza. Ova mogućnost praćenja omogućuje korisniku da se usredotoči na najkritičnije točke umjesto da se ''pješice'' traga za sumnjivcem unutar organizacije.

Najveća vrijednost analitike je u upravljanju i sistematiziranju podataka i informacija. Uz sve, danas dostupne informacije, postalo je od vitalnog značaja za organizacije ulaganje u analitiku. Bez kvalitetne analize, raspolaže se gomilama ''neprocesuiranih'' podataka koji su u takvom obliku beskorisni za sektor zaštite poslovanja.

Mobilne mogućnosti poslovanja povećavaju praktičnost, no uz to povezivanje dolazi do povećanog rizika. Sigurnost više nije ograničena samo na materijalnu imovinu; kroz infrastrukturu organizacije moraju se zaštiti digitalni sustavi i procesi poslovanja. Cyber prijetnje su u vrhu primarnih rizika s kojima se danas suočavaju financijske institucije. Prema Cybersecurity Ventures , iznos novca uzetih u cyber napadima, kako u bankarstvu tako i drugdje, procjenjuje se na ukupno 3 trilijuna dolara za 2015. godinu, a očekuje se da će se ta značajna količina udvostručiti do 2021. godine.

U današnjem okruženju financijske organizacije svih vrsta primarne su mete hakera. U slučaju napada ne radi se samo o novčanom gubitku, tvrtke moraju biti zabrinute zbog drugih posljedica, kao što su reputacijska šteta, gubitak povjerenja klijenata i narušena sigurnost zaposlenika.

https://www.securitymagazine.com/articles/88813-how-new-solutions-and-convergence-reduce-fraud-in-the-banking-environment